Com connectar la placa a una xarxa monofàsica i trifàsica

En comprar equips nous, poques persones es fixen en els requisits d’energia, però en va. A les cases antigues, quan s’instal·len equips potents, hi ha problemes: pot ser que sigui necessari tirar d’una línia separada. Per tant, connectar la placa per mantenir la garantia requereix el compliment de tots els requisits del PUE. Això significa que necessiteu una línia dedicada amb una mida de cable adequada, amb un interruptor instal·lat a la línia. Aquesta línia pot acabar amb un endoll especial o potser una caixa de terminals. Si hi ha instal·lada una presa de corrent, el cable de la placa ha d’acabar amb un endoll d’alimentació; en instal·lar la caixa de terminals, els extrems dels cables s’acaben amb pinces, els podeu llaurar i enrotllar en un anell.

Esbrinem com connectar la placa de cuina

Esbrinem com connectar la placa de cuina

Diagrames de connexió de la placa

Gairebé tots els nous models de fogons de fabricació europea es poden connectar a xarxes amb un nombre diferent de fases. Al nostre país hi ha dos estàndards: una xarxa monofàsica de 220 V i una trifàsica de 380 V. En algunes cases, el 220 V inclou dues fases. Si parlem del nombre i dels colors dels cables, això és el que pot ser:

  • Monofàsic 220 V.
    • Dos conductors. Trobat a cases antigues. En aquest cas, els cables solen ser del mateix color. Podeu trobar la fase mitjançant una sonda (tornavís amb LED) o un provador. És més fàcil treballar amb la sonda: si el LED s’encén quan la sonda toca la part viva, és una fase, si no, és neutra (zero).
    • Tres cables. Molt sovint, els cables estan de colors. El vermell o el marró és una fase, el blau o el cian és zero (neutre), el groc-verd és mòlt. Si els cables són els mateixos, la primera fase es troba amb una sonda i, per determinar el neutre, haureu de buscar un multímetre o un provador.
  • Xarxa de 220 V amb dues fases. Això ja es produeix exclusivament en edificis nous, però no és habitual. Els cables de fase en aquest cas són negres i marrons, el neutre, com és habitual, és blau i el terra és de color groc-verd.
  • Connexió trifàsica 380 V. Si s’observen els colors, el neutre i el terra tenen el color habitual i les fases són groc-vermell-verd o, segons un altre estàndard, blanc-negre-marró.

    Opcions de connexió

    Opcions de connexió per a un dels models

Per no equivocar-vos, fins i tot si veieu tots els colors anomenats, és millor comprovar-ho tot (trucar): els constructors sovint es confonen durant la instal·lació. Per evitar problemes, marqueu i signeu (pengeu etiquetes).

La particularitat de les plaques de cuina és que sovint vénen sense un cable d’alimentació. Això no es deu a l'avarícia dels fabricants, sinó perquè es poden connectar segons diversos esquemes, en els quals s'utilitzen de tres (tenim - de dos) a sis cables. Per tant, a més del cable per connectar-vos al comptador d’electricitat, també heu de comprar un cable de xarxa. L'agafeu de la mateixa secció que a la principal, només és més convenient utilitzar multi-nucli: es doblegen bé.

Llegiu aquí com connectar els cables en una caixa de connexions.

Connexió a una xarxa monofàsica

La majoria de les preguntes es plantegen si és necessari connectar una placa elèctrica a una xarxa de 220 V. El més freqüent és que el panell tingui 6 terminals: trifàsics: L1, L2, L3, dos neutres (zero) N1 i N2 i terra PE, i a l’apartament només hi ha tres o fins i tot dos cables (a cases antigues). No fa por: cal instal·lar ponts, però primer busquem on es troben els terminals a la placa.

Una petita presa de corrent amb cables pot sobresortir per sobre de la superfície o es pot rebaixar

Una petita presa de corrent amb cables pot sobresortir per sobre de la superfície o es pot rebaixar

Per arribar als cables, trobem una petita funda a la part posterior. Pot ser de metall o de plàstic, es fixa a la caixa amb cargols o encaixos. L’eliminem. A l'interior hi ha un bloc de terminals de sis pins. Si hi ha tres cables a l'apartament, els contactes es connecten a la placa:

  • cables de tres fases junts (L1, L2, L3);
  • dos neutres N1 i N2;
  • El cable de terra (verd) es connecta a terra.

Si l’equip es va comprar a una botiga, hauria de venir amb ponts instal·lats que connectin tots els cables indicats. En aquest cas, els cables del cable d'alimentació estan connectats a cada grup de contactes: un a la fase, un al neutre i groc-verd a terra.

Connectar la vitroceràmica a la xarxa: així haurien de ser els ponts de la xarxa de 220 V.

Connectar la placa a la xarxa elèctrica: és així com haurien de ser els ponts per a una xarxa monofàsica de 220 V.

Si els saltadors es perden en algun lloc, els podeu fer a partir d’un fil de coure amb una secció transversal de 6 mm2... Per facilitar la connexió, utilitzeu consells: forquilla o anell, segons el que sigui més convenient per a qualsevol persona. És més convenient fixar-hi els cables encallats i és més fàcil doblar els anells des d’un nucli.

Tacs aïllats de coure

Tacs aïllats de coure

Amb tres cables en una xarxa de 220 V, la connexió de la placa es veurà com a la foto següent. Tingueu en compte que el cable de “terra” està connectat al contacte superior del sòcol, la fase pot ser a la dreta o a l’esquerra; no és tan important, però els cables del sòcol s’han d’encaminar de la mateixa manera. No us podeu equivocar.

Esquema de connexió de la placa a una xarxa monofàsica

Esquema de connexió de la placa a una xarxa monofàsica

Si només hi ha dos cables del mesurador, podeu fer-ho de dues maneres:

  1. fer un bucle de terra separat
  2. No utilitzeu la presa de terra.

La instal·lació d’un bucle de terra és necessària si voleu mantenir la garantia: quan es connecta sense connexió a terra, no és vàlida i, en cas de danys a la placa (fins i tot un defecte evident de fàbrica), se us denegarà la reparació de la garantia o la substitució d’equips per un de reparable.

Com connectar la placa de cuina de 4 cables

Molts models Electrolux i Zanussi inclouen un cable instal·lat. Sembla ser bo, però té quatre cables: zero, terra i cables de dues fases (negre i marró). Si n’hi ha tres a l’apartament, no queda clar què i què fer: connectar un cable de quatre nuclis des de la placa té els seus propis matisos.

Com connectar-se si provenen 4 cables de la placa de cuina i n’hi ha tres a la presa de corrent

Com connectar-se si provenen 4 cables de la placa de cuina i n’hi ha tres a la presa de corrent

En aquest cas, també arribareu a la ubicació dels terminals a la part posterior de la caixa. La tapa d’aquests models és de plàstic i no en cargols, sinó en clips. Només cal fer-ho amb un tornavís.

Després d'obrir el quadre, busqueu la sortida "terra" (groc-verd). Hi ha un pont per a dues entrades a prop. Agafeu-lo i combineu dues sortides de fase: L1 i L2 (es connecten conductors negres i marrons). Simplement afluixant una mica els contactes (girant els cargols amb un tornavís), rellisqueu el pont i, a continuació, torneu els contactes. Tota la resta no canvia. En el futur, quan connecteu l’endoll, utilitzeu només el fil marró i aïlleu bé el negre (preferiblement amb un tub termoretràctil).

Llegiu aquí com connectar un sòcol d’Internet RJ-45 i encertar el connector.

Connexió de la placa a una xarxa trifàsica de 380 V

Per connectar la placa a una xarxa trifàsica, cal un cable de cinc conductors de coure amb una secció transversal de 2,5 mm2... Individual o encallat: opcional.

En aquest cas, només cal un pont a dos cables neutres: N1 i N2 (en alguns models només hi ha una designació digital, s’hi combinen 4 i 5 sortides). No cal canviar res als cables de fase: un dels cables de fase està connectat a cada fase.

Cable per connectar la placa a una xarxa trifàsica

Cable per connectar la placa a una xarxa trifàsica

El cable pot tenir el mateix color que a la fotografia o pot ser diferent. Segons el segon estàndard, les fases tenen colors: vermell, groc, verd. No és tan important. És molt més important connectar correctament tots els cables a l'endoll i no confondre'ls a la presa de corrent.

 

Com connectar un endoll a una placa de 380 V.

Com connectar un endoll a una placa de 380 V.

Tingueu en compte que, en aquest cas, el neutre està connectat a la part superior, la terra a la part inferior i els cables de fase al mig. Cal repetir el mateix procediment per a la sortida.

Si de l’equip prové un cable de 4 conductors, simplement no s’utilitza una de les fases de l’endoll. Què passa? Igualment, no utilitzeu la mateixa sortida a la presa.

220V amb dues fases

Si hi ha quatre cables a l'apartament i des del tauler, tot és senzill. Connecteu els colors corresponents. Normalment no hi ha discrepàncies: les fases són negres i marrons, el zero blau i la terra groc-verdós.Les dificultats es presenten si hi ha sis sortides o el cable inclou cinc cables.

Com probablement heu endevinat, es combinen dues fases. La unió dels dos neutrals (si n’hi ha) continua vigent. Tota la resta està connectada als pins corresponents de l'endoll.

Connexió a una xarxa de dues fases

Connexió a una xarxa de dues fases

La ubicació és la mateixa: neutral a la part superior, terra a la part inferior, a la meitat de la fase. No oblideu quina de les sortides de fase que teniu està buida, per no refer-la.

Elecció de cable i màquines

Com ja heu entès, haureu de col·locar una línia separada des de l'escut fins a la placa. El més probable és que el col·loqueu en secret, en una caixa, una mànega ondulada o un estroboscòpic. En aquest cas, només es permet utilitzar cables de coure:

  • per a una xarxa monofàsica amb una potència elèctrica de 5,5 kW a 7,7 kW de cable amb una secció de conductor de 6 mm2 (VVG 3 * 6 o PVA 3 * 6);
  • per a trifàsics de fins a 16,4 kW, n'hi ha prou amb 5 * 2,5 mm2 (KuVV 5 * 2,5 o KuGVV 5 * 2,5);

Després d’abandonar el taulell, heu d’instal·lar la màquina. Aquest requisit és obligatori. També hi ha recomanacions: instal·lar un RCD (dispositiu de corrent residual) per protegir l'equip i garantir una seguretat adequada. Aquest paquet permet apagar l’alimentació no només en cas de sobrecàrrega (s’activa la màquina), sinó també en cas de problemes d’aïllament (s’activa el RCD). Els RCD no són el més barat, però la placa és incomparablement més cara, de manera que és millor no estalviar.

Esquemes per connectar la placa al comptador elèctric

Esquemes per connectar la placa al comptador elèctric

Sobre els paràmetres d’aquest equip:

  • per a una xarxa monofàsica, prenem una màquina de 32 A, un RCD de 40 A amb un corrent d’aturada diferencial de 30 mA.
  • per a un de tres fases: un interruptor de 16 A i un RCD de 25 A amb un corrent diferencial de 30 mA.

Estan connectats entre si amb segments de cables de la mateixa secció (diagrama de la foto superior): en una xarxa de 220 V de 6 mm2, en una xarxa de 380 V 2,5 mm2.

Connexió de la màquina i el RCD

Connexió de la màquina i el RCD

Llegiu aquí sobre el muntatge d’un quadre elèctric amb les vostres pròpies mans.

Endoll i endoll

La placa ha de connectar-se mitjançant endolls o endolls o una caixa de bornes. Els endolls i endolls estan dissenyats per a corrents superiors a 10 A, estan fabricats en plàstic especial i poden tenir una tapa. La regla de selecció és senzilla: el seu corrent nominal no ha de ser inferior al corrent de la màquina. És a dir, per connectar un aparell elèctric de fins a 7,7 kW a una xarxa monofàsica, prenem 32 A, per a un trifàsic - 16 A.

Com poden ser els endolls i endolls d’una placa de cuina

Com poden ser els endolls i endolls d’una placa de cuina

No hi ha un estàndard únic, de manera que la forma i la posició dels passadors poden ser diferents, és important que el nombre requerit de contactes i les característiques elèctriques siguin consistents. És clar: és millor confiar en marques de confiança i no en productes xinesos.

Podeu connectar el cable des del dispositiu i la font d'alimentació a la caixa de terminals. Aquest mètode també s'anomena connexió sense connexió, "directa" o "directa". És més fiable, però per apagar l’estufa haurà d’anar al quadre elèctric i apagar-lo amb un interruptor del RCD o de la màquina.

Caixa de terminals per a xarxa trifàsica

Caixa de terminals per a xarxa trifàsica

Per a una connexió trifàsica, és millor utilitzar una caixa Schneider Electric 102x100x37 IP44 40A (KLK-5S). No és barat, però és fiable i té un aspecte decent: no cal que ho amagueu. També es pot utilitzar per a una xarxa de 220 V, un cable amb una secció transversal de 6 mm2  a les terminals es convertirà i les fases addicionals quedaran simplement buides. Per connectar-se, s’insereixen cables als forats laterals i s’estrenyen amb cargols, els taps dels quals són visibles a la foto.

Com podeu veure, a la part superior hi ha tres parells de contactes per connectar fases (1,2,3). A continuació es mostra per terra i neutre. D’una banda, s’inicia un cable d’alimentació, de l’altra, des d’un aparell elèctric.

Si ho desitgeu, podeu estalviar diners i comprar un connector senzill, però amb contactes de bona qualitat i una caixa de muntatge independent amb tapa.

Opció més senzilla

Opció més senzilla

Els cables d’aquests blocs de terminals es connecten de forma senzilla: es formen anells a partir de l’extrem pelat del fil de coure (com a la foto superior), en els quals s’insereixen petits cargols amb plaques posades. El cable s’insereix a la presa de corrent, el contacte es tensa amb un tornavís.

Si el cable està encallat, és problemàtic fer-ne un anell. A continuació, podeu utilitzar els consells (foto al principi de l'article). Estan encrespats amb alicates (es poden substituir per alicates).

Aquests són tots els aspectes més destacats. Ara, connectar vosaltres mateixos a la placa no serà un problema.Les mateixes normes s'apliquen quan es connecten altres equips de la mateixa potència. Per als menys potents, només caldrà prendre una secció transversal de conductors més petita i un nivell inferior de màquines.

Publicacions similars
Comentaris 69
  1. Dmitriy
    25/07/2016 a les 11:52 - Respon

    És interessant què feu: a l'article que escriviu "per a una xarxa monofàsica agafem una màquina automàtica de 32 A, un RCD de 40 A ...",
    al mateix temps, adjunteu una foto a l'article, que mostra que per protegir el cable en una xarxa monofàsica de 220V, utilitzeu una màquina de 16A i un RCD de 16A.

    • Administrador
      02/08/2016 a les 16:28 - Respon

      De vegades ho fan, però és millor fer un RCD un pas més amunt: hi haurà menys falsos positius.

  2. Dmitriy
    06/11/2016 a les 10:07 - Respon

    Es van tornar bojos amb aquests RCD, el volen allà on és necessari i no és necessari, aviat ho esculpiran davant de cada interruptor, de tota manera l'objecte augmentarà de preu

  3. Anatolia
    16/01/2017 a les 00:58 - Respon

    Expliqueu-ho, si us plau: en el cas que la placa de cuina tingui un cable de 4 fils i la xarxa de la casa sigui monofàsica. Per què connectar el cable negre i aïllar-lo? És possible, connectant L1 i L2 amb un pont, el fil negre
    per desconnectar i connectar-se només mitjançant marró?

    • Administrador
      03/07/2017 a les 09:24 - Respon

      Cal combinar les entrades de fase, perquè l’equip està format per dues fases i no està clar com funcionarà quan s’apliqui tensió a només una d’elles. Al bloc d’entrada, aquestes fases es combinen i funcionen en paral·lel. I quan es connecta l’endoll, aïllem el negre perquè la tensió externa no caigui accidentalment sobre aquest contacte. És, més aviat, una reassegurança, però en un electricista és millor estar reassegurat cent vegades.

    • Cinc arrestadors
      01/08/2019 a les 18:39 - Respon

      No és més fàcil no molestar-se amb un pont, sinó connectar-lo en negre i marró a un contacte del mateix endoll?

  4. Alexandre
    15/03/2017 a les 10:10 - Respon

    Al diagrama per connectar una placa de cuina de 220 volts, comença un RCD des del principi, després una màquina automàtica, i a la foto, viceversa. Decidiu des del principi com restar el material i comprovar l'absència de "brancals". Electricitat ...

    • Administrador
      15/03/2017 a les 16:32 - Respon

      L'ordre d'instal·lació del RCD i de la màquina no afecta de cap manera les seves funcions

      • Dmitriy
        25/03/2017 a les 22:45 - Respon

        Afectes. Des del principi hauria d’haver-hi una màquina automàtica i després un RCD si hi ha un aïllament defectuós i fins i tot una persona toca el marc a prop de la placa perquè no toqui el corrent. sense terra, fracassarà ràpidament si es comprova 700 r. Tirar. Electricista de 6 graus muntant armaris elèctrics

        • Administrador
          26/03/2017 a les 00:29 - Respon

          Gràcies.

        • Paul
          01.10.2018 a les 08:46 - Respon

          L'ordre no afecta l'obra. Si el primer és el RCD, tots els processos continuaran tal com heu descrit (la velocitat de propagació del corrent de fuita o el curtcircuit tendeix a la velocitat de la llum i el temps de resposta dels dispositius és d’uns 20 ms). L’única diferència rau en la comoditat del cablejat al blindatge. Enginyer líder en disseny.

  5. Alexei
    21/03/2017 a les 13:47 - Respon

    Hola. Potser aquí trobaré la resposta a la meva pregunta. Panell d’inducció Electrolux. Tot està connectat, com diuen, segons el Feng Shui. Però quan hi ha un plat metàl·lic (bullidor d'aigua, cassola) a la superfície del panell i, si toqueu aquest plat amb la mà, "es toca". La superfície està apagada. És a dir, es nota un corrent molt feble. Si el tornavís indicador toca els plats, el llum de l’indicador s’encén. Si traieu el tauler del taulell i el toqueu per sota, on hi ha la caixa metàl·lica del tauler, no hi haurà res. I l’indicador del tornavís no s’encén i la mà no percep el corrent. És a dir, el corrent flueix a través de la vitroceràmica (la superfície de treball del panell).Què fer, on cavar? O accés directe al servei.
    El tauler funciona. No dóna errors.
    Vaig a dir un GRÀCIES gràcies si algú respon).

    • Administrador
      21/03/2017 a les 14:18 - Respon

      Sobretot, sembla que s’hagin desordenat durant el muntatge. Per a la prevenció, podeu veure si la connexió a terra és normal. Si tot li va bé i el panell està en garantia, anirem al servei. Com a mínim demanar un inici.

  6. Alexei
    21/03/2017 a les 14:25 - Respon

    Gràcies. El panell està fora de garantia durant molt de temps. Vaig trucar al servei, tot per diners. No van dir res. Visiteu o truqueu al mestre.
    Ho vas aconseguir a la fàbrica?
    La connexió a terra està bé. 2 endolls a prop. Un per al forn, el segon per al panell. El forn no “toca”. Miro les forquilles per llocs, no canvia res. El forn està bé, el panell es fa tapar.
    Al servei? Quina recomana?

    • Administrador
      21/03/2017 a les 14:41 - Respon

      Quant de temps fa que ella “fa cops” amb tu? Potser en algun lloc hi hagi una avaria en el cas? Podeu provar de fer sonar tots els cables de la funda. No és difícil, però haurà de pagar la trucada. I és millor demanar recomanacions.

  7. Alexei
    21/03/2017 a les 14:44 - Respon

    "Butting" des de fa molt de temps. Com es tracta de fer sonar tots els cables de la funda? Sempre que sóc gairebé zero en electricitat. I no hi ha electricistes familiars a prop ((.

  8. Alexei
    21/03/2017 a les 14:46 - Respon

    Aquí em van respondre des d’Electrolux a continuació

    Alexey, Bona tarda!

    Això és normal. El treball es basa en el principi d’inducció electromagnètica.

    Salutacions cordials, Mikheeva Lyudmila
    Especialista del departament de suport post-comerç

    LLC "Electrolux Rus"

  9. Administrador
    21/03/2017 a les 15:54 - Respon

    Però, ja ho heu notat abans? En principi, pot haver-hi interferències, però no tan grans que es puguin sentir directament. I les teniu, aparentment considerables.
    Feu sonar el cos ... agafeu un provador o un multímetre, configureu l'interruptor perquè marqui, toqueu el cable amb una sonda i toqueu el cos amb l'altra. Si l’aïllament no es trenca, no hauria d’haver cap reacció. Un article sobre mesures amb un provador aquí.

  10. Alexei
    21/03/2017 a les 17:00 - Respon

    Gràcies. Comprendré els conceptes bàsics.
    No, no és gran. Algú ni tan sols els sent.

    • Administrador
      21/03/2017 a les 17:08 - Respon

      Si és petit, realment es poden produir corrents. Però, encara, toqueu els cables. Lluny del pecat.

  11. Alexei
    21/03/2017 a les 18:14 - Respon

    D'ACORD. Gràcies.

  12. Alexei
    21/03/2017 a les 18:14 - Respon

    Moltes gràcies!!!! per a una consulta.

    • Administrador
      21/03/2017 a les 18:23 - Respon

      Benvingut))

  13. Dmitriy
    31/03/2017 a les 15:48 - Respon

    Quan es connecta en dues fases, puc fer servir cables de 2,5 mm quadrats?

  14. Konstantin
    13/04/2017 a les 23:09 - Respon

    Digueu-me un panell amb una potència de 7,5 kW. 220 polzades El cable es subministra amb una secció de conductor de coure de 2 mm. Màquina automàtica per a 30 A. El cablejat pot suportar aquesta tensió?

    • Kirill
      03.10.2018 a les 09:07 - Respon

      Mínim 4 mm i automàtic 25A

  15. Sergei
    01/06/2017 a les 23:36 - Respon

    Ajuda amb consells.
    Hi ha un electrolux d’inducció de panells var. En surten 4 cables, el sòcol és monofàsic. Segons tinc entès, us heu de connectar tal com es descriu al vostre article "Com connectar una placa de cuina de 4 cables".
    Expliqueu-ho, si us plau (no sóc particularment fort en un electricista, però amb un circuit ben descrit puc connectar-me):
    - és possible, sense instal·lar un pont entre L1 i L2, posar el cable negre i marró en un terminal de la presa; - o instal·lant un pont entre L1 i L2, poseu els cables negres i marrons en un terminal de la presa.
    Potser no ho entenc correctament, però em sembla que des del punt de vista de la física, es pot substituir 1 cable per 2 quadrats per 2 cables per 1 quadrat. Si això és cert, les dues opcions de connexió descrites semblen lògiques.
    Gràcies per endavant per la vostra resposta.

    • Administrador
      02/06/2017 a les 08:23 - Respon

      També podeu connectar-vos com heu dit. Ambdues opcions. Però posar dos cables força grans al mateix terminal de l’endoll, al mateix temps per aconseguir un bon contacte, no fer un curtcircuit amb altres cables situats a prop; no és molt fàcil. Però probablement. La descripció és simplement l'opció més fàcil d'implementar.

  16. Andrei
    06/12/2017 a les 23:18 - Respon

    Hola, digue’m, després de la reparació, vaig deixar un cable llarg de la paret 3 * 6 i 3 * 4, la pregunta és si és possible connectar la placa i el forn amb aquests cables directament sense endolls, coixinets, etc.

    • Administrador
      13/06/2017 a les 07:58 - Respon

      Hola! Voleu dir cargolar el cable a la presa de la part posterior de l’estufa / forn? Si és així, podeu. Fins i tot millora la fiabilitat: com menys connexions millor. Només això és possible sempre que hi hagi una màquina automàtica a cada línia per desconnectar l'alimentació en cas de danys o necessitat de reparació.

  17. Michael
    13/08/2017 a les 14:25 - Respon

    Bon dia a tothom.
    Intento esbrinar com connectar una placa de cuina Bosch. El panell consumeix 7,5 kW. Els treballadors van col·locar un cable de 3x4 amb una màquina independent. Xarxa monofàsica 220. Es pot connectar aquest panell a un cable de 3x4? És possible enamorar-se del mateix fil en un forn de 3,5 kW?

    Si traieu una línia separada de 3x6 sota la placa, n’hi ha prou amb posar només un difavtomat de 32A?

  18. Michael
    13/08/2017 a les 14:33 - Respon

    Tinc un cable de 5 nuclis amb el panell. Quina és la millor manera de connectar-los: utilitzeu només tres cables o és millor llançar dos cables per fase i zero i llançar-ne un a terra?

    • Administrador
      13/08/2017 a les 18:55 - Respon

      N’hi ha prou amb un cable. Aïllar l’excés.

  19. Michael
    29/11/2017 a les 14:50 - Respon

    Bon dia, si us plau ajuda. Els electricistes em van portar un cable 380 bifàsic de 4 nuclis, tal com em van dir. Tinc un electrolux, el poder funciona, però les bobines no funcionen, vaig pensar que era un matrimoni. El vaig canviar per un de nou, la mateixa situació, la potència està engegada, les pintes de la dreta del tauler d’inducció mostren com si no hi hagués plats i les de l’esquerra, fins i tot sense plats, s’escalfen, però no hi ha calefacció. les bobines no funcionen. endoll amb dues fases, cables de la placa 4, puc combinar marró i negre i connectar-me a una fase?

    • Administrador
      29/11/2017 a les 15:12 - Respon

      És estrany. Ja sigui la fase 1 o la 3 ... Podrien, per descomptat, retirar-ne dues, però això és, si més no, estrany. I comproveu vosaltres mateixos el nombre de fases. I després no se sap mai què van acabar allà ... O bé necessiteu un multímetre (llegiu com es mesura aquí), o un tornavís provador. Si no teniu multímetre, compreu un tornavís. Costa poc, però és necessari a la llar. Si s’aplica la sonda a la fase, el LED s’encén (en alguns també heu de prémer el botó). Una presa de 220 V ha de tenir una fase (el LED està encès) i un neutre (apagat). Si realment hi ha dues fases (el LED està encès quan toqueu les dues entrades de la presa) i es porten a la presa (dubto, és clar), heu de tornar a connectar el cable a la pantalla.
      Sobre el cordó de l’estufa. Hi hauria d’haver una placa a la paret posterior amb possibles connexions. Pot ser de paper o en relleu sobre metall. Si necessiteu un circuit de 220V, trobeu-lo i vegeu on i què connectar. En teoria, els cables negres i marrons es poden combinar col·locant-los al contacte de l'endoll que va a la fase de la sortida. Però és millor posar un pont al bloc de sortida de la placa. En aquest cas, el pont connecta els contactes als quals estan connectats els cables negre i marró, que són essencialment el mateix. Simplement escriuen a les instruccions.
      Si no està clar, escriviu ...

      • Michael
        29/11/2017 a les 16:22 - Respon

        així que és comprensible) gràcies), però tinc una casa privada i crec que n’han portat 380 (380 entren a casa) i em temo que pujar a aquesta presa amb un tornavís. els electricistes em van aconsellar que descartés una fase de l'escut i que connectés amb un pont a l'estufa. Intentaré trobar la fase al tauler amb un tornavís indicador i posar un terminal

  20. Alexandre
    08/12/2017 a les 17:21 - Respon

    Hola! Digueu-me quines plaques d’inducció són adequades per a la connexió trifàsica? I després van comprar una cervesa Siemens, però va resultar ser una connexió monofàsica.

    • Administrador
      13/12/2017 a les 10:10 - Respon

      Es poden utilitzar moltes plaques a 380 V. Alguns exemples: KAISER KCT 6515 F, HOTPOINT ARISTON KIA 641 B B, KAISER KCT 6385 Em. En triar un model, presteu atenció a quina xarxa es connecta. Definitivament, necessiteu poder connectar-vos a 380 V.

  21. Ivan
    15.01.2018 a les 21:28 - Respon

    Si heu connectat l’endoll de manera incorrecta (curtcircuit, la màquina funcionaria). Fogons p-ts?

    • Administrador
      15.01.2018 a les 21:35 - Respon

      Si la màquina està seleccionada correctament, tot hauria d’anar bé. El fusible pot explotar.

  22. Anton
    24.04.2018 a les 08:48 - Respon

    Bon dia.
    Intento esbrinar com connectar l’estufa. La cuina consumeix 8 kW. Els treballadors van col·locar un cable de 3x4 amb una metralladora separada de 32A. Xarxa monofàsica 220. És possible connectar aquesta placa a un cable de 3x4 o necessiteu treure una línia de 3x6 independent? Fins a la màxima càrrega, no es feia servir l’estufa anterior, funcionaven un màxim de 2 cremadors i un forn.

    • Nikolay
      25/04/2018 a les 12:49 pm - Respon

      Fa uns dies vaig parlar amb un representant d’una empresa que té previst fer reparacions al meu nou apartament. Va dir que planeja posar cables amb una secció transversal de cables de 4 mm tant al forn com a la placa. Després d'això, l'amic va aclarir que pel que fa a la placa, el cable es selecciona entre la seva potència.
      Per tant, aprofundint a Internet, vaig concloure que un cable 3 * 4 d’alta qualitat és suficient per a una placa de 8 kW. Amb cables d’alta qualitat, em refereixo a un cable de coure real amb una secció real de 4 mm, i no menys, com passa sovint a la pràctica.
      Com que, en el meu cas, el cable no s'ha col·locat, us puc suggerir la col·locació de 3 * 6.

      • Anton
        27/04/2018 a les 09:20 - Respon

        Gràcies per la informació, però ja he posat un cable 3 * 4 i no he rebut resposta a la pregunta.
        A la instrumentació per a la cuina (tinc una cuina), es recomana un cable d'almenys 3 * 6.
        Queda la pregunta: és possible connectar-se a 3 * 4?

        • Administrador
          27/04/2018 a les 09:23 - Respon

          Si les instruccions diuen com a mínim 3 * 6, no podreu connectar-vos a un cable d’una secció més petita. Més aviat, podeu connectar-vos, però no podrà funcionar a tota potència. O funcionarà durant un temps, i llavors el cablejat es cremarà (bé, encara que només sigui el cablejat).

  23. ILYA
    04.06.2018 a les 23:56 - Respon

    i quin és el diagrama de connexió si s’alimenten dues fases mitjançant difavtomats? treure el pont 4-5 entre neutres?
    ara, quan s'activen els diffs simultàniament, són eliminats. enlloc no hi ha un circuit així, només per a 1 i 3 fases es dibuixen els diferencials als diagrames.

    • Administrador
      06/05/2018 a les 11:56 - Respon

      I perquè només tenim 1 o 3 fases. Si la vostra placa de cuina pot funcionar en dues fases, la placa identificativa (imatge o placa metàl·lica a la part posterior) ha de tenir un circuit bifàsic. Normalment es troba al centre (la primera és per a 1 fase, la tercera per a tres).

  24. Ivan
    10.06.2018 a les 12:44 - Respon

    Bon dia!
    Hi ha una vitroceràmica Electrolux de 7,1 kW amb un cable de fàbrica de 4x2,5 m².
    La màquina a la línia de la placa està instal·lada a 32 A.
    Entenc correctament que per a una connexió monofàsica a 220 volts, el cable de fàbrica s’ha de substituir per una secció més gran?

    • Administrador
      10/06/2018 a les 15:55 - Respon

      Ho entens bé. Es tracta d’un cable trifàsic. Necessitareu 3 * 6 mm2. Normalment s’han de canviar quan s’envia, si heu indicat a quina xarxa la connectareu. A més, mireu atentament per veure si els saltadors tenen raó. Hi hauria d’haver una imatge a la placa d’identificació.

      • Ivan
        10.06.2018 a les 22:35 - Respon

        Gràcies

  25. Alexandre
    21.07.2018 a les 08:21 - Respon

    Digueu-me el diagrama de connexió var. apareixen a dues fases amb dos zeros i un sol, i cada zero té el seu propi RCD

  26. Andrei
    06/06/2018 a les 09:26 - Respon

    I digueu-me, sense connexió a terra, la placa funcionarà

    • Vasiliy
      08/07/2018 a les 23:10 - Respon

      Funcionarà, però la connexió a terra és necessària per a la vostra pròpia seguretat. Si parlem d’una vitroceràmica, en principi no hi ha parts metàl·liques visibles que puguin ser energitzades. Tot i això, si no és possible establir el "terreny", almenys heu d'instal·lar un RCD.
      Amb els forns, tot és més complicat, alguns models sense connexió a terra estan sorpresos.

    • Administrador
      13/08/2018 a les 19:19 - Respon

      Pot funcionar.Però el fabricant no admet les obligacions de garantia en aquest cas.

  27. Alexandre
    18/08/2018 a les 20:47 - Respon

    Digueu-me què he de fer abans de connectar la placa Electrolux de 7,5 kW (220 V, 4 cables), si només hi ha dues preses de corrent amb màquines separades: per al panell - potència (380) i l’estufa - monofàsic (220)? Puc fer monofàsic (220) d’una ruta trifàsica (380)? Es proporciona la plantació tant de l’estufa com del tauler en una sortida de 220 - PE.

    • Sergei
      19/08/2018 a les 23:20 - Respon

      Segons el manual, els panells Electrolux estan equipats amb un cable H05BB-F de quatre nuclis amb una secció transversal de 4 mm². El més probable és que tingueu un cable amb la mateixa secció transversal fins a la presa de corrent. Al meu entendre, cal assegurar-se que dues fases, zero i terra, arribin a la sortida. Aquells. a la centraleta, desconnecteu un cable de fase que va a la presa de corrent i connecteu-lo a zero (PE) o a terra (N), depenent d'on es connectés el cable no fase al cable.

  28. Igor
    25/08/2018 a les 17:31 - Respon

    Hola! Vam comprar una placa vitroceràmica AEG HK 956970 FB en un apartament quan es va connectar, els muntadors de mobles van trobar que només tenia una connexió trifàsica a 230 o 400V, els intents de connectar-se a una xarxa monofàsica no van donar èxit, aparentment hi ha un controlador intel·ligent. Quines són les opcions?

    • Nikolay
      26/08/2018 a les 14:42 - Respon

      Pel que sembla, no és casualitat que no permeti connectar-se a una fase, perquè la potència supera els 11 kW. Heu provat de combinar 1 i 2 terminals per a N i 3,4,5 per a una fase?

  29. Benjamin
    09/05/2018 a les 13:38 - Respon

    Com connectar AEG HK654070XB a un sòcol trifàsic "Shoko" amb una fase a la xarxa?

  30. Oleg
    07/09/2018 a les 11:02 - Respon

    Algú em pot dir si és possible connectar la placa i el forn a un cable de 5 * 6 mm amb diferents fases i un zero i un a terra des d’un cable de 4 nuclis

  31. Alexandre
    08.12.2018 a les 13:17 - Respon

    cuina Electrolux EH 6695X
    4 nuclis ho posen tot segons l'esquema de 220 V
    Connecto la presa de corrent, selecciono la calefacció, escriu a l’ungla F i no escalfa quin és el problema o Nada alguna cosa diferent

  32. Alexei
    11.12.2018 a les 13:52 - Respon

    bon dia
    L'apartament té tres fases
    Es connecta un cable de 5x2,5mm2 al tauler, una màquina automàtica per a aquesta línia és de 16A
    He trobat un panell d’inducció adequat per a les seves característiques, amb una potència de 7,4 kW, però a les instruccions només hi ha un diagrama per connectar dues fases, és a dir, si enceneu tots els cremadors, és possible que la màquina no pugui suportar
    Vaig preguntar al centre de servei del fabricant del panell sobre la possibilitat de connectar una tensió trifàsica. Vaig rebre una resposta.
    El tauler proporciona la possibilitat de connectar-se a 2 fases a partir d’un voltatge trifàsic, la diferència de potencial entre 2 fases amb una connexió d’aquest tipus és de 380-400V; això es descriu a les instruccions de la secció de connexió; aquí teniu una foto de la instrucció, així com les fotos que heu sol·licitat a l’adjunt.
    A la foto (no puc adjuntar-la aquí (() es mostra que els conductors gris i blau estan torçats, és a dir, es va fer un curtcircuit d'una fase ??)
    O es suposa que el cable neutre no està connectat a la xarxa, una de les fases entra al terminal per 0 al tauler i, per tant, s’obté un 380 trifàsic?
    Si és possible, digueu-me com connectar-me?

    • Administrador
      11.12.2018 a les 19:15 - Respon

      Alguns aparells elèctrics estan dissenyats per a dues fases. Sembla que aquest tipus de connexió s’utilitza en algun lloc d’Europa. Així podria ser.
      Si voleu connectar-vos a dues de cada tres fases, feu servir les dues més descarregades, de manera que no hi hagi biaix. No sé què teniu a la imatge, però si es trenquen dos cables, un d’ells no està connectat a l’escut.
      També ho fan. Si el cable ja s'ha col·locat i dos conductors "caminen", es poden paral·lelitzar. Es connecten dos nuclis a una fase (per exemple, a la pantalla), quan es connecten als connectors de la placa, es trenquen. Però en aquest cas, és millor posar-hi les puntes. Què fa? El cablejat s’escalfa menys, ja que la secció transversal, de fet, s’ha duplicat.
      Si no us agrada aquesta opció, només aïlleu els cables sobrants (amb cinta elèctrica o tubs termoretràctils). No els deixeu penjats sense protecció.

  33. Vlad
    13/05/2019 a les 09:32 - Respon

    com connectar la vitroceràmica si es queden al forn els comandaments que la controlen?

  34. Andrei
    15/05/2019 a les 10:45 - Respon

    bona tarda, si us plau digueu-me què he de fer? 5 cables amb una secció transversal de 2,5 sobresurten de la paret d'una nova casa i una inducció de cocció amb el seu propi cable on 3 són 2,5 i estic completament confós)))

    • Evgeniy
      15/05/2019 a les 21:36 - Respon

      Cal suposar que els cables trifàsics surten de la paret, el zero i el terra són ideals. No heu escrit la marca de la placa. Pel que sembla, és monofàsic: fase, zero i terra. De fet, quin és el problema? Només cal aïllar els dos cables de fase "extra".

  35. Andrei
    16.05.2019 a les 10:40 - Respon

    Em va confondre la secció transversal del fil que van posar els constructors al 2.5 !!! no cremarà ??? Veuré la càrrega del tauler al meu temps

  36. Denis
    22/09/2019 a les 18:21 - Respon

    Si l'apartament ja disposa de connexió TRIFASICA, automàtica, diferencial automàtica, cable ..
    PERUT la nova superfície varachny admet un màxim de DOS fases, es pot connectar a dues fases i deixar la tercera lliure, no hi haurà problemes?

    • Evgeniy
      25/09/2019 a les 23:29 - Respon

      Primer mesuraria les tensions de totes les fases en relació amb zero diverses vegades en diferents moments del dia: trobaria les fases menys carregades i alimentaria l’estufa. En general, teniu la sort que hi ha tres fases. Només en tinc un al meu apartament i vaig haver de connectar Electrolux en mode 220 V. Si la potència total és de 380 més de 7 kW, el 220 es retalla automàticament a uns 3,4.

  37. Alexei
    26/08/2020 a les 04:44 - Respon

    Hola
    Hi ha una superfície d’inducció, m’agradaria utilitzar-la temporalment fora de la cuina amb una potència mitjana-baixa d’una xarxa normal de 220, connectant 3 cables en una versió monofàsica.
    1) està molt desanimat?
    2) si encara és possible a baixa potència, quina importància té la correspondència fase / neutre a la sortida i a la placa? en els endolls es divorcia de manera diferent i també es pot endollar de dues maneres.

    Gràcies

Afegiu un comentari

Calefacció

Sostre

Portes